In association with
Sykes Cottages
Icon/Navigation/Chevron/Left Back to search

14 people have recently viewed this property

1 of 23 View Image Gallery
  • Dartmoor Valley Lodge 10 - Cornwall - 933448 - photo 1
close

Dartmoor Valley Lodge 10

(Ref. 933448)

Honicombe Manor near Gunnislake, Cornwall Show on map

4.0

Sykes rating

  • 8 Guests

  • 4 Bedrooms

  • 2 Bathrooms

  • Pets Yes

Features

  • Hot tub
  • Swimming pool
  • Off road parking
  • Ground floor accommodation
  • Ground floor bedroom
  • Garden / Patio
  • Cot available
  • Highchair available
  • Pub/shop < 1 mile
  • Washing machine
  • Dishwasher
  • Games Room
  • Broadband / WiFi

Reviews & Ratings

Accuracy of the listing
Cleanliness
Comfort
Facilities and Maintenance
  • All reviews
  • all (7)
  • lovely (6)
  • holiday (6)
  • hot (6)
  • hot tub (5)
  • tub (5)

15 Customer Reviews

  • "Second time we have been well stocked with games dvds books etc all free to use ..."

    Second time we have been well stocked with games dvds books etc all free to use and everyone loved hot tub excellent value for money will deffo stay again

    Hi Susan, thank you for your kind remarks. We love to look after our guests and try and cater for everyone’s holiday comforts. We’re so glad you enjoyed your stay. We welcome you back anytime. With best wishes Jane, the owner. Property Owner

    Reviewed by Susan5.0Sep 2022

  • "The photos completely misrepresented the lodge."

    On arrival the hot water wasn't working. When I called the number from my bookung email I spoke to a very well meaning gentleman from the cleaning company. He was helpful and very apologetic but did let slip that the owner said they would contact us to let us know about the lack of hot water. I'm still waiting for this information from the owner. A plumber was apparently booked to come the next morning. No one arrived. The helpful gentleman from the cleaning company allowed us to move to the lodge next door which is owned by the same people. We saw the plumber arrive late in the afternoon so thank goodness we moved beforehand. The general disrepair of the whole lodge was very different to the photos. I would not recommend these lodges to anyone. Sykes Cottages who we booked through were helpful throughout and the gentleman from the cleaning company was too. However the owners severely let down the whole holiday.

    Thank you for your feedback. I sorry I was unable to make contact directly with the guests as numbers are protected for data protection and Sykes office was closed by the time I knew about the hot water issue that evening. At the time we did not know if it was an intermittent fault on our newly fitted booster button for the immersion tank. However as Tom the housekeeper for the property and I had spoken that evening and he had already booked our plumber I felt that as there was still hot water for showering and a dishwasher for washing up and my housekeeper Tom had already spoken to our guests that matters would resolve the next morning. Unfortunately and unbeknown to both of us the plumber did not turn up. We then found another plumber that same day and he came the next morning. I am so sorry you were disappointed due to the lack of hot water to the bath and hot taps but we did all we could with juggling very busy and often unreliable tradesman ie plumbers in this case. We moved you to our property next door the next morning. With regards to the pictures, these images were only taken in April by Sykes and some by myself and do represent exactly how the lodge is. Again I am so sorry that lack of some hot water affected your holiday experience as much as it did. My number is in the house and in any emergency or dissatisfaction you are at liberty to contact me at any time and I always do my very best to help albeit remotely. From The Owner. Property Owner

    Reviewed by Shion1.3Jun 2022

  • "Had to empty dishwasher on arrival, and unhappy with the expectation that we should clean the house before departure"

    Thank you for your feedback. This is very useful as we do all we can to make sure your property is ready to welcome our guests for a relaxing holiday. I have looked into this and I'm sorry the dishwasher was not emptied but due to Covid the cleaning team were asked to wash all drinking and eating items in the dishwasher. Thus the added task and busy turnaround period for cleaning staff due to seasonal full capacity and greater absence of staff due to sickness, we regret occasionally there is no time to empty the dishwasher. I think we should have left a notice about this and apologies for that oversight. I really don't understand why or who asked you to clean the house before departure. This is absolutely not the case. We pay for a full turnaround service and that is whether we have 1 guest or 8 guests staying. The only thing I can think of is that a polite notice was put up to ask guests to remove their own dirty linen if possible to help keep the clean team staff safe during the Covid periods. Property Owner

    Reviewed by Andrew3.8Aug 2021

  • "Reception feedback Reception on site - not pleasant and not willing to help."

    I have been challenged for face covering despite being exempt and wearing bracelet but the receptionist who did not wear the face mask herself. On the question why am I being challenged she said "my boss told me to do so". When Ive asked either she understand the law and either she is not allowed to ask me this question - she didnt bother. When Ive asked why she is not wearing one, she said "my boss told me not to wear one as Im behind the window" - what a joke. Phones were down with no information to customers at all. It was the hottest week in the UK but we were unable to use outside swimming pool because some filter got broken. absolute joke to dont have a critical spares on side in case of any issues. The reception seemed not bothered at all and only displayed the notice that swimming pool is out of order without any indication how long this will take. Nobody on arrival. Unable to find property we booked. Went to pub to ask the question and yet rude woman asked me to leave because she is not reception and she could help if I tell her where do I stay (haha) which I didnt know from Sykes booking. Left and avoided the place. Property - owner feedfback Property itself great fit for our family. Very well equipped home. The frying pans were out of use but after communicating with the owner, I had replacement within hour (yes! within an hour). Owner very amazingly supportive, directed me to the property as Sykes booking website has failed to provide clear details how to find the property. Paul - the maintenance guy very friendly, came and resolved heating issue for me. He meant to come every day to clean the hot tub but he has not arrived in last 2 days - pity. Location amazing, quiet, green in the middle of nowhere really but with 25min drive to the beach. Local towns lovely (Looe charming). It was amazing stay! Id recommend 100%.And owner first class as I said - very supportive! Dont bother with reception and pub - you dont need them to have a lovely holiday !!

    Thank you for taking the time to complete the feed back. We were sorry to hear that reception on site were not willing to help. We normally get excellent reports regarding reception and hope this is a one off incident. We were glad to her our handy man Tom was able to help so quickly in sourcing your a new set of pans. Property Owner

    Reviewed by Katarzyna4.7Jun 2021

  • "The accommodation was very comfortable and spacious and felt very clean."

    The hot tub was lovely and the pool and gym were excellent additions to our holiday experience.

    Reviewed by Sian5.0Oct 2020

  • "Eden Valley Lodge was perfect for us, much bigger than expected, every home comfort and very clean."

    Perfect location for travelling / exploring Devon and Cornwall. Pub on site was great for us for a cheeky drink and food is lovely! We needed some help with the hottub and Kevin was over in no time at all and couldn’t do enough to ensure our stay wasn’t affected. Would definitely return and recommend

    Reviewed by Lucy5.0Sep 2020

  • "This lodge was ideal for our family holiday"

    Reviewed by Teresa5.0Aug 2020

  • "The house was one of the most well-stocked houses I have stayed in and overall we had a fantastic stay."

    Wine and milk were left for our arrival and the hot tub was ready. There was a slight issue with the smell of damp in the downstairs bedrooms but nothing could be seen. It would also have been useful if the instructions re the shower cutting off the heating could have been more prominent. Despite these small issues, we had a really great time and i would certainly think of booking through Sykes again. When booking the house staff were very helpful in answering questions and i couldn't fault the customer service before and after booking. The email reminders and easy access to my account were great.

    Reviewed by Jane4.4Oct 2019

  • "Very happy with the accommodation and the quick response when we had questions."

    Loved the hot tub and a good central location for exploring.

    Reviewed by Julia5.0Sep 2019

  • "Seems silly in the summer season the outdoor pool closes 5pm dead on, no flexibility considering the outdoor temperature Shop also closed 5pm."

    . Bar opened midweek 5pm..as a holiday complex with residents, surely open all day.

    Reviewed by Colin2.5Aug 2019

  • "We had a lovely holiday."

    The accommodation had everything l can imagine to make it feel more than a home. The environment was perfect and peaceful. I will definitely be booking future holidays through Sykes Cottages.

    Reviewed by Chrispen5.0Jul 2019

  • "Info booklet could be updated."

    My Dad was taken ill one evening and I spent 10 minutes going around in circles trying to get through to an out of ours GP. The last number in the book that I called told me to phone 111 which was what I should have done in the first instance. The bar at the Manor was lovely and we were made very welcome on all occasions.

    Reviewed by Marie3.8Apr 2019

  • "The property is located in the reach of most attractions that are in the in the pack on arrival."

    The house is equipped with everything that you need. Most stores are within driving distance. The owners of the house were quick to resolve issues that we met. Would definitely stay here again.

    Reviewed by Samantha5.0Sep 2018

  • "I have complained twice now with no real recourse or solution."

    I complained about the cleanliness of the lodge we stayed in on both occasions and also the poor maintenance of the lodge. In all fairness the app and website of Sykes was very easy to use but that is just about all I can say that is positive. The park was advertised as having entertainment but there was only 2 activities on the whole week we stayed. We complained to the housekeeper and maintenance who appeared to be the same person about cleanliness and a broken tap, neither were very well resolved. Overall it just put a dampener on what would have been a lovely week. It is a shame but this privately owned lodge has probably put us off using Sykes again..

    Reviewed by Jack2.2Jul 2018

  • "Cobwebs everywhere, Cottage was for 8 people."

    We were a group of 6-wasn’t enough mugs for all of us. Enough of other dishes and cutlery. One very small shower. Do have a bath but not allowed to use the shower attached to it as water may leak. Tiny pool in complex

    Reviewed by Manisha2.8Jul 2018

Show more Hide all

Summary

  • Four bedrooms: 1 x double, 1 x ground-floor double, 1 x twin, 1 x ground-floor twin
  • Bathroom with corner bath, basin and WC
  • Ground-floor shower room with shower, basin and WC
  • Open-plan living area with kitchen, dining area and sitting area
  • Electric central heating
  • Electric oven and hob, microwave, fridge/freezer, washing machine, dishwasher, a wall-mounted flat screen Smart TV, WiFi, Wii, selection of books and games
  • Fuel and power inc. in rent
  • Bed linen and towels inc. in rent
  • High chair and cot included
  • Off road parking for 2 cars
  • Private patio with hot tub, barbecue and furniture
  • Shared use of on-site leisure club at Honicombe Park (closed 25th December and 1st January only), including indoor heated pool, outdoor heated pool (May - Sep inclusive), sauna, mini gym, children's play area and outdoor chess
  • Dartmoor Valley Lodge 10 is within 30 minutes drive of 6 Golf Courses
  • Two well-behaved dogs welcome, owner may take a third on prior arrangement
  • Sorry, no smoking
  • Shop and pub 0.1 miles
  • Note: Pool opening hours are 9am - 8pm Monday - Saturday and 9am - 5pm on Sundays
  • Winter pool opening hours are Tuesday - Saturday 9am - 8pm and 9am - 5pm on Sunday and Mondays
  • Note: Dogs to be kept on a lead outdoors
  • Note This property has a £200 Good Housekeeping Bond
  • Note: Check-in from 5pm, check-out by 10am
  • Note: Check-in from 5pm, check-out by 10am

The property

Gunnislake 2.5 miles.

This spacious, pet-friendly lodge is located on the Honicombe Manor Resort in the gorgeous Tamar Valley AONB and is ideal for families who enjoy the outdoors as well as seeing all of Cornwall, South Devon, and the moors.

You will always have something to do, whatever the weather, with your own private hot tub and full access to all the resort's recreational facilities, including an indoor and outdoor heated swimming pool, on-site gym, health spa, a superb range of walks and cycle routes, games room and on-site pub and shop, for which the owners have provided membership.

The property benefits from two off-road parking spaces, and a private patio with furniture and barbecue, perfect for alfresco dining, along with a bubbling hot tub for indulgent soaks.

Be welcomed into the light and airy open-plan living space, where you will find a well-equipped kitchen for rustling up your best dishes, ready to savour at the dining table for eight, before retiring to the plush sofas to watch a much-loved film on the wall-mounted flat screen Smart TV.

Completing the ground floor is a sleek shower room, where you can freshen up at the end of the day, along with two well-presented bedrooms, a double and a twin, ideal for those with limited mobility.

Head upstairs where you will find a beautiful bathroom, complete with corner bath, along with two further tastefully decorated bedrooms, a double and a twin.

Don’t miss out on the neighbouring Siblyback Lake and Outdoor and Active Centre, which offers a variety of family-friendly activities for novices and experienced watersports enthusiasts, making it a great place to learn something new.

There will always be a choice when selecting on your day out, with so many beautiful towns close by to explore, including the idyllic riverside village of Calstock and the great National Trust holdings.

The pet-friendly lodge is in a lesser-known region of Cornwall, in an Area of Outstanding National Beauty, although it's only 20 miles from Whitsand's sandy beaches and Looe's gorgeous harbour.

Crab fishing in the harbour will be a hit with both kids and adults.

For an unforgettable stay in Cornwall, choose Dartmoor Valley Lodge 2.

Note: This property can be booked with Ref. 933451, together sleeping up to 16 guests.

Note: This property has a Good Housekeeping bond of £200.

View on map

About the location

GUNNISLAKE

Tavistock 5 miles; Plymouth 18 miles.

The small rural village of Gunnislake lies on the steeply wooded banks of the River Tamar. It has village pubs and a small selection of shops. Notably, the village sits at one end of the scenic Tamar Valley Railway - with regular services along the river bank to Plymouth. The area is perfect for exploring Dartmoor, the south and north coast beaches and the attractions of Cornwall’s far west. Close to hand, the Dartmoor town of Tavistock with its pannier market, pubs and restaurants is a must, as well as the popular fishing village of Calstock, renowned for its crafts and festivals, while the Donkey Sanctuary and Cotehele House and Gardens (NT) are just 10 minutes away. Enjoy a round of golf at St Mellion (8 miles), explore the restored Victorian mining village at Morwellham Quay (4 miles), search for otters and deer along the Tamar Valley footpath, visit the National Trust owned Lydford Gorge, or take a trip to the beach and picturesque harbour at Looe (25 miles) - there’s something for everyone. For something really different, why not ride the scenic Tamar Valley Railway into Plymouth and spend the day in the fabulous Marine Aquarium or strolling the historic Plymouth Hoe?

View more holiday cottages in Gunnislake

Please note: Leisure facilities are closed Christmas Day, Boxing Day & New Year's Day. Reception & shop will be closed for the same.
The bar will be open for Christmas Day lunch at 12pm - 3pm (only if pre-booked) - closed from 3pm until 27th and closed New Year's Day.

Note This property has a £200 Good Housekeeping Bond

As with some properties located in a rural setting the internet signal and wifi in the lodge is weak and can only manage a limited number of devices at any one time.

This property offers the following short breaks:

  • Winter
  • Off-season
  • Last minute
  • Christmas