In association with
Sykes Cottages
Icon/Navigation/Chevron/Left Back to search

5 people have recently viewed this property

1 of 21 View Image Gallery
  • Marina Vista - Dorset - 994383 - photo 1
close

Marina Vista

(Ref. 994383)

Weymouth, Dorset Show on map

4.1

Sykes rating

  • 4 Guests

  • 2 Bedrooms

  • 2 Bathrooms

  • Pets No

Features

  • Off road parking
  • Cot available
  • Highchair available
  • Pub/shop < 1 mile
  • Washing machine
  • Dishwasher
  • Seaside
  • Broadband / WiFi

Reviews & Ratings

Accuracy of the listing
Cleanliness
Comfort
Facilities and Maintenance
  • All reviews
  • apartment (15)
  • noise (10)
  • our (10)
  • well (9)
  • all (9)
  • bed (9)

25 Customer Reviews

  • "The cleanliness of the sink in the kitchen was not good not really clean and it ..."

    The cleanliness of the sink in the kitchen was not good not really clean and it had left over food from previous guest The toilets could doing with cleaning better as the bowl where stained using a good haptic tablet and clean combination would get that off easily The plumbing in the en-suite was poor as the shower did not drain well and the toilet did not alway drain when flushed it would take 2 flushes and we had to unblock the toilet the first few days of the stay and the fact there was a plugger next to toilets was not a good sign when we arrived the toilet in the main bathroom the flush was running and we sorted that out There also cobwebs in parts of the flat

    Thank you for the feedback. Regarding drainage, following feedback, a plumber was asked to investigate. We understand the issues raised were rectified. We hope you enjoyed your stay in Weymouth and hope you will consider another stay at Marina Vista in the future. Property Owner

    Reviewed by Marie3.8Aug 2023

  • "A lovely apartment, but the location has pro's & con's."

    .. Amazing location for the walk to the beach, esplanade, fun fair / arcade & harbour etc, so cant fault it. Unfortunately though, the apartment is located on a very busy road (Commercial Road), therefore you get a lot of traffic noise and Weymouth seems to have its fair share of boy racers in noisy cars and bikes!... Additionally, there were several "scuffles" by groups of people outside the, I think Bethnal Hall building, resulting in police presence which faced (opposite) the dining room area.

    Thank you for the feedback and kind words about the apartment. In terms of the outside noise, we are sorry about the anti social behaviour. We hope the authorities will take action. As this property is located in the town, we do ask that the property managers ensure guests are aware of the bustling atmosphere of the area when booking. We hope you enjoyed Weymouth more generally and will consider us again on a return visit. Best wishes. Property Owner

    Reviewed by Ceri3.8Aug 2023

  • "The entrance to the gated car park is very tight to drive in as cars are parked opposite you should tell people to reverse in also when you put the code in to open the gates you didn’t mention to press enter on the bottom left which would of been helpful."

    There was no bag for the rubbish so we had to buy our own. The flat is a nice & kitchen well equipped. There is a major problem with this flat which is the noise late at night early morning from people come back from pubs past the property Saturday we were kept awake until 3.30am Sunday until 2.15am the rest of the week until 1.30am so much so we came home Friday morning as we couldn’t take another of being kept up until the early hours, you go on holiday to have a break & rest this was far from the case.

    Thank you for the feedback. We are pleased you found the apartment nice and the kitchen well equiped. In terms of the noise, we are sorry you were disturbed. As this property is located in the town, we do ask that the property managers ensure guests are aware of the bustling atmosphere of the area when booking. We hope you enjoyed Weymouth. Property Owner

    Reviewed by Anne3.8Jun 2023

  • "We went with our two Granchildren (10 & 8) for a Mon to Fri stay during half term."

    We LOVED the flat and would have liked to return year in year out. My Grandaughter was on tears, she wanted to live there. I love the brightness of the flat, the space, everything. I would have given it 5 stars for everything. Two things let it down one to the point that I would not recommend the flat or return myself! The first is that, although the flat was acceptably clean, my husband found faecal matter all over the area of the toilet pan where the seat/hinge joins it. I’m not talking about a tiny amount, enough to feel a bit sickened. We had to go out and get some disinfectant (I had cloths and gloves thankfully) this was the main bathroom. The en suite was fine. However, the thing that ruined the flat or me is the toilet in the en suite, it doesn’t flush properly, you don’t get a cistern load of water rush down like a normal loo, you get a slow dribble! Meaning matter sitting in the bottom of the loo for days! Nothing would get rid of it. I found a mop bucket and tried dumping a load of water in the toilet but it doesn’t push anything away as it filled the pan with the water to the very top and then tricked slowly past the offending ‘parcel’ for want of a better word. We had to all use the other toilet, which equally didn’t flush brilliantly but was better than the en suite! A few days later when it had finally gone, my husband filled the sink in the en suite with water to wash his face and when he pulled the plug, ‘brown matter’ came back up into the toilet pan!! Ewwww disgusting! I also have to say the beds just weren’t very comfortable! That could do with upgrading even the kids complained they weren’t comfortable! I know your reply I’ll be that why didn’t I call you about the toilet, but my husband said there was no point as it’s a design fault of the toilet and the waste pipe not allowing a bucket of water to be flushed away. So no point calling you. The en suite even had a plunger in the bathroom (which we tried but that still didn’t clear the problem, so Sykes and the owners are well aware of this fault with the flat. It’s such a shame as the flat really is more than I could have wished for. Oh and please let people know that there is a Nespresso machine in the kitchen, I would have taken some pods if I’d known.

    As owners, thank you for the considered feedback. We are pleased to read you found the apartment decor pleasing. On the cleaning and points around the bathroom, thank you for bringing this to our attention. We have raised it with Dream Corrages and asked them to investigate and rectify as son as possible. Thanks again. Property Owner

    Reviewed by Tessa3.1May 2023

  • "The sash window in the bedrooms have gaps and do nor seal correctly, causing alot of outdoor noise entering the apartment."

    Not a problem during day but at night and early morning the noise can be annoying waking you up. Hearing couple arguing outside and hearing everything word said. Do have video of the windows not sealing correctly. Happy to send. Otherwise cannot fault the apartment apart from the Christmas tree in the storage cupboard shedding it's pines. Not sure why in cupboard.

    Thank you for the feedback. We hope you had a good stay, enjoyed Weymouth and will consider a stay at Marina Vista again in the future. Property Owner

    Reviewed by Anthony4.1May 2023

  • "During our stay, we experienced a couple of challenges."

    Firstly, we had difficulty accessing the car park as the gates didn't open, but we were informed that we may have been too hasty. However, even when we gained access, we found that the car park was too small for our needs, and we had to park at one of the council car parks, incurring a cost of approximately £60 for the week. Secondly, the apartment wasn't as clean as we would have liked, Dream Cottages offered to send in cleaners to rectify the situation.

    Thank you for the feedback. As owners of the property, we are sorry to hear you had difficulties with parking. We ask that guests are provided with instructions around accessing the car park (ensuring the gates are fully open before entering), and to be advised that the car park may not be suitable for large vehicles. We have asked Dream Cottages to ensure guests are clearly advised of this when booking. In terms of the cleaning, we apologise the standard was not as hoped for and again, we hope the cleaners managed by Dream Cottages were able to rectify the situation. We thank you for choosing Marina Vista. Other than these issues, we hoped you had a good stay at our property. We hope you may consider Marina Vista (and Weymouth) again the future. Property Owner

    Reviewed by Marie1.9Apr 2023

  • "Lovely apartment will hopefully be staying again next year thank you"

    Thank you for the kind words. We are glad you enjoyed your stay and hope you will choose Marina Vista again on your next visit. Best wishes. Property Owner

    Reviewed by Debbie5.0Aug 2022

  • "Would rate higher but ensuite toilet was block on arrival."

    Took 2 days to resolve but had main toilet so could manage. Good area with easy access to the Weymouth town and beach. All in all the property was very nice and helped in us having a great holiday.

    Thank you for the feedback. We are glad you had a good break at Marina Vista and hope you will consider another stay in the future. Property Owner

    Reviewed by Colin4.7Jun 2022

  • "Well equipped apartment in a good location."

    Parking space a real benefit and the lift is great when manhandling suitcases. Bed was comfortable as was the seating in the lounge. Very spacious and airy. Only minor noise from the traffic. It could get a bit raucous on Friday and Saturday evenings but nothing too terrible

    Thank you for the kind comments. We are glad you enjoyed your visit and hope you will consider Marina Vista for another stay in the future. Property Owner

    Reviewed by Nicholas5.0May 2022

  • "This is a lovely flat."

    Everything was as described in the online details. There was significant outside noise, as mentioned online, but this came from people as well as traffic, including through the night at the weekend. The flat itself was spacious, comfortable and really close to the beach, town centre, esplanade, and RSPB nature reserve.

    Thank you for the positive feedback. We are glad you enjoyed your stay at Marina Vista and hope to welcome you again in the future. Thanks for choosing to stay at Marina Vista. Property Owner

    Reviewed by Stephen4.7Apr 2022

  • "On arrival at Marina vista we realised we hadn’t been given the gate code for car park so had to ring office for code, fortunately a resident of the apartments came to help us, as this was not a straight forward explanation."

    The apartment itself hadn’t been cleaned, although we had clean bedding and towels which were lovely no hoovering or dusting or COVID disinfecting had been completed, it has now because I have cleaned and disinfected everywhere, the cloths and hot water I used were filthy. There is also a previous holidaymakers dirty towels in the cleaning cupboard of the apartment. I find all this throughly disgusting and holidaymakers are being charged extra for covid cleaning, what a laugh, it’s another way of screwing more money from people. Your housekeeping team want a kick up the proverbial. I hope you can see from my email I am not a happy holidaymaker.

    Thankyou for your valuable feedback, we are sorry that you felt the property was not up to standard regarding cleanliness. We are always happy to help during your stay if you have any issues or do not feel things are quite right. We are pleased someone was able to help regarding the code, we have ensured all codes are in your travel directions and key collection details. We hope to welcome you back to Weymouth soon. Property Owner

    Reviewed by Sue2.5Sep 2021

  • "The beds are poor quality and metsl springs."

    They need updating. The carpets are badly stained. The shower has a very steep step which is no good for elderly.the noise is terrible but was expected. The location is good and we liked the layout of the apartment. Overall the holiday was good.

    Thankyou for bringing these issues to our attention, we are pleased you had a good holiday. Property Owner

    Reviewed by Shirley3.1Sep 2021

  • "Very nice spacious flat, and a good size"

    Thank you for the kind comment, we are glad you enjoyed your stay. Property Owner

    Reviewed by Michael3.8Aug 2021

  • "The apartment was in a great location however the cleanliness of the apartment wasn’t great at all."

    Couldn’t use the car park as we couldn’t swing the car in as there were parked cars on the road so had to use the pay and display which was next to the apartment. That said we didn’t let it ruin our holiday we had great weather while we were there.

    Thankyou for sharing your thoughts with us, we are sorry you had issues with the cleanliness and the parking. We do hope this does not stop you from booking another holiday with us. Property Owner

    Reviewed by Marie3.4Jun 2021

  • "The apartment was well appointed."

    A bonus that we were able to park in our allotted space on the ground floor and that there was a lift to the first floor apartment. Also it was a short walk to centre and prom.. The only downside for me( not my husband ) is that I was woken up by buses going to the bus depot early morning which was very close by, saying that it did not stop us enjoying our stay and would recommend this apartment .. Mrs.B.

    Reviewed by Graham5.0Jun 2021

  • "Overall we had a lovely holiday."

    the location is excellent, not too far to walk with all the beach stuff, shops nearby and takeaways/deliveries available easily. Definitely need a small car to get into car park as its quite difficult to turn into the space will all the cars parked on the road outside entrance. I have a 1 series bmw and we made it but the gates weren't up as being repaired so this helped. There was noise on the Saturday night from people heading home but nothing more than I would expect from a town centre location. The sofa in the lounge isn't the most comfortable but we didn't spend much time there. Overall a great location, we had a lovely holiday.

    Reviewed by Heather4.7May 2021

  • "Apartment excellent."

    Everything you needed was available. Could not fault it. Only down side was a little noisy outside at night.Apart from that we had a lovely stay in a lovely apartment .

    Reviewed by Shirley4.7Sep 2020

  • "Beautifully positioned holiday let with lovely views which is a charm by itself."

    Right in front of the marina and moments away from the beach. Town centre close by with Wilko ,a stone's throw away. Large airy property with a well equipped kitchen . However we were never told we needed to carry basic toiletries like bodywash, shampoo and toilet rolls which other holiday lets usually provide. The cleanliness of the bathrooms need to be upped as one if the WCs had a horrible stain which was not cleaned properly even after the cleaner came 2nd time around when we complained. Laundry detergent was barely left in the box , No bin liners, the tea towel was dirty. After the initial hiccups when we settled in, the stay was like a dream. Would highly recommend the property and we would be staying there again in the future .

    Thankyou for your feedback, we are pleased to hear you would stay again. We will inform the Housekeeping Team regarding your comments on cleanliness. We are unable to provide toiletries for guests due to the ongoing pandemic situation. We look forward to welcoming you back soon. Property Owner

    Reviewed by Krishnakali4.4Aug 2020

  • "The flat is spacious, very well-equipped, comfortable and very clean."

    There is an element of traffic noise in the early mornings. We had understood this from reviews so weren’t taken by surprise. Overall we were delighted by the quality of the premises and the efficiency of your booking system. A very pleasing break.

    Reviewed by Gill5.0Sep 2019

  • "There were a number of issues with our apartment."

    We chose this apartment over one on the beach front because the other one said it would be noisy at night and with 2 children we didn’t want this. However this apartment was extremely noisy. No where on the listing did you mention it is on the corner of 2 very busy roads, there was constant noise from outside all night, especially with drunk people shouting. This was not a suitable area for a family to stay. This kept all of us awake at multiple times throughout the night on many of our 7 nights. You need to amend your listing to be accurate. We had an issue with the windows. If we opened them slightly then the top window dropped and it was very awkward to get this to shut again tightly. This meant that we ended up not being able to open the windows. The cleanliness of this apartment was far below acceptable. The blinds were covered in thick dust, same for the edging in the en-suite bathroom. We wiped over the sides in the kitchen when we arrived and the antibacterial wipe was very dirty - this was from a kitchen side that was supposed to have been cleaned earlier that day. There was a used tissue on the floor at the end of one of the single beds when we arrived. Very disappointed and will not be staying with you again.

    Thank you for your feedback. The owner was disappointed to to read your comments regarding it not being suitable for families as a number of families have stayed in the property and not found the noise an issue. We can only apologise for the cleanliness issues, the owner will be following this up with the cleaners so it doesn't happen again. Had we been made aware of of it during your stay we could have addressed it making your stay more comfortable. Our team are available if customers have a particular requirement or wish to discuss any concerns they may have about a property they are looking at. We are of course aware and advertise the property being centrally located, with the town centre and beach being a few minutes’ walk from the apartment. We do endeavour to fully demonstrate this in our marketing literature with the inclusion of photos and a map on our website. Nevertheless, we will be reviewing the description with the marketing team and owner shortly after your comments. At Dream Cottages we take our responsibilities to our customers very seriously and try to ensure our guests have a relaxing and pleasant holiday as possible. It is always disappointing to learn that any of our customers had anything other than a happy holiday. Property Owner

    Reviewed by Fiona1.9Aug 2019

  • "The car parking space is really small and with a van parked in the space next to ours we couldn't get our car in between the van and the pillar."

    Other than that the apartment and facilities were top notch and very clean. There were some nice things for our children to play with which they enjoyed and some child friendly bowls, plates, cups and cutlery. The location was amazing so close to the best bit of the beach. Just five minutes walk.

    Reviewed by Claire4.7Jul 2019

  • "We was so pleased when we saw our place the only thing we didn't like was the ..."

    We was so pleased when we saw our place the only thing we didn't like was the feather topper on bed it wasn't that bad it was when the feathers come through and stuck in you but we still had a great time in this apartment we were close to all the cafes and the buses and sea front only a short walk and shop was close too thank you we would use this apartment again

    Reviewed by Catherine4.7Jun 2019

  • "Marina Vista in Weymouth is an amazing holiday apartment."

    I’d recommend it without hesitation to any type of guest. We travelled as a family of four (two kids aged 4 and 1.5 years) and found it perfect for our needs, but it would be equally suitable for couples, friends, or older families. When we entered the apartment, we were stunned by its size - it’s larger than we expected given its central location. It was comfortably furnished and nicely decorated. Everything felt new and very clean, and the place was bright and airy. We felt immediately relaxed and at home. It had everything you could possibly need for proper home cooking (should you desire it!), and it was excellently equipped for young children - we didn’t need to bring anything other than a baby monitor and baby sleeping bag. It had a few bonus features that we weren’t expecting, including a Nespresso machine, a child safety gate, and some children’s books and board games. All the other furnishings and amenities (bedding, towels etc) were ample and comfortable. It really made for stress-free (and reduced luggage!) travelling to have everything supplied. The location was fantastic: just a few minutes to walk to the main shopping street and the beach, with other attractions in comfortable walking distance. It was surprisingly quiet considering it’s location; the building and car park felt secure; and it felt like a safe area. We had a small incident in which we accidentally broke something, and a quick call to the property managers meant that it was resolved easily, without fuss, so we could just get on with enjoying our holiday. There was so much to do in easy walking/driving distance and we had a great time - thank you!

    Reviewed by Alison5.0Apr 2019

  • "The apartment was terrific, spacious, contemporary and very well appointed."

    However the building work in the cafe immediately below us did spoil our week. It would have been helpful to be told about this beforehand and been given the option to cancel or book another property. There was drilling and banging about beneath us all week and not just in normal 'business hours'. Thursday night and Friday morning were worst with work continuing to 11pm Thursday night only to start again at 6am, with drilling in earnest at 8am. We visited the Dream Cottages office Friday morning to voice our frustration. I hope you monitor the level of noise from the cafe (it opened for business sometime on Friday) and put a note on the listing if its intrusive.

    We are sorry you were disturbed by the works in the café below. This has now finished and the café operating normal business hours. We are pleased you enjoyed Marina Vista and we hope you will return to Weymouth at some time. Property Owner

    Reviewed by Dane4.4Apr 2019

  • "Marine Vista is the best Holiday Cottage we have stayed in!"

    It was very well equipped, clean and spacious and ideally located.

    Reviewed by Mary4.7Feb 2019

Show more Hide all

This property is part of the Dream Cottages collection.
Over 350 carefully selected and perfectly located properties, helping you create your perfect holiday.

Summary

  • Bedrooms: 1 x king-size double with en-suite shower, basin and WC, 1 x twin
  • Bathroom with bath, basin and WC
  • Sitting room with Juliet balcony overlooking the inner harbour
  • Kitchen/Diner
  • Sitting Room.
  • Gas central heating
  • Washing machine
  • Dishwasher, microwave
  • TV
  • WiFi
  • Travel cot
  • Electric gated secure parking for 1 small to medium vehicle
  • Fuel and power inc. in rent
  • Bed linen and towels inc. in rent
  • Sorry no smoking
  • Sorry no pets.

The property

A spacious modern apartment with views over the marina and only a short walk from Weymouth's award-winning beach.

The bright spacious sitting room has beautiful views over the bowling green and out towards the marina.

Perfect for you to relax or read a book, watch your favourite TV show and gaze out of the window.

The modern airy kitchen diner is well equipped for all your meal requirements and boasts views over the marina.

The comfortable bedrooms are the perfect place to relax and unwind ready for another day. With private off-road secure parking and central location, this apartment offers the opportunity to park up the car for your stay and explore on foot, with the marina, beach and town centre all within a few minutes' walk.

If you'd like to walk and explore further The Nothe Gardens and Fort are just the other side of the pretty old harbour, where you will be rewarded with cafes and restaurants in Hope Square at Brewers Quay.

A stroll along the promenade to the east will lead you to Bowleaze Cove and up the hill to Overcombe, here you can have a nice coffee and enjoy exceptional views across Weymouth and Portland.

Discover more of the Jurassic Coastline; Lulworth Cove and Durdle Door are both just a short drive away, as are Portland Bill and Chesil Beach.

Marina Vista is perfect for couples or a small family with two bedrooms and a large kitchen / diner along with the sitting room and Juliette balcony.

It’s central location makes it the ideal location for a Dorset seaside holiday.

View on map

About the location

WEYMOUTH

Dorchester 7 miles; Bridport 17 miles.

The popular resort of Weymouth makes an outstanding year-round holiday destination, with a wide variety of attractions on offer, appealing to all tastes and ages. The glorious golden sandy beaches have excellent facilities for all kinds of watersports, whilst from the picturesque, bustling harbour you can take regular fishing trips. A short drive takes you to Portland Harbour, and the rugged “Isle” of Portland, linked to Weymouth by the dramatic Chesil Beach. Visit Dorchester, Thomas Hardy’s “Casterbridge”, only 7 miles away, or take a journey along the scenic coastal road and call in at Abbotsbury Swannery and Subtropical Gardens. Alternatively, just head down to West Bay - the views of the stunning Dorset Heritage Coastline are not to be missed!

View more holiday cottages in Weymouth

Note:- Whilst this apartment is accessible by a lift, this access to the property should not be solely relied upon as if not in operation due to maintenance / fault you will need to use the stairs.
Note: Electric gated secure parking for 1 small to medium vehicle (Parking entrance and bay measures 2.5m high x 3m width and a depth of 4.5m).


As this property is located in the town, the bustling atmosphere of the area should be considered when booking this property.

This property offers the following short breaks:

  • Winter
  • Off-season
  • Last minute
  • Christmas