Flash Summer Sale
Icon/Navigation/Chevron/Left Back to search

9 people have recently viewed this property

1 of 26 View Image Gallery
  • Wainwright Lodge - Lake District - 1068874 - photo 1
close

Wainwright Lodge

(Ref. 1068874)

Kirkstone 27, Limefitt Park near Windermere, Cumbria & The Lake District Show on map

4.6

Sykes rating

  • 5 Guests

  • 3 Bedrooms

  • 2 Bathrooms

  • Pets Yes

Features

  • Hot tub
  • Off road parking
  • Garden / Patio
  • Dishwasher
  • Broadband / WiFi

Reviews & Ratings

Accuracy of the listing
Cleanliness
Comfort
Facilities and Maintenance
  • All reviews
  • lodge (38)
  • tub (30)
  • hot (30)
  • hot tub (30)
  • our (28)
  • stay (27)

52 Customer Reviews

  • "We had a lovely relaxing break at the lodge."

    The views were stunning and the park was so peaceful.Thankyou for having us, we will definitely return

    Thank you for your very nice feedback, we are delighted you had a relaxing break and enjoyed your stay at Wainwright Lodge. We have invested in a brand NEW KITCHEN and a brand NEW HOT TUB for 2024 so we hope this enhanced your stay as well. Property Owner

    Reviewed by Sarah5.0Mar 2024

  • "We loved our stay at the lodge."

    Fluffy towels and the most comfortable beds we have slept in!! The hot tub was a gods send when it rained non stop, and the facilities in the kitchen were great. The showers were hot and powerful, and the heating very efficient. All five of us, plus the dog really enjoyed our stay! The only small thing would be there was only one hand wash in the en-suite, which we moved to the main bathroom, so we didn’t use the en-suite toilet as there was nothing to wash our hands with. If we had known in advance we would have brought some extra with us.

    Thank you for the great feedback, we are glad you enjoyed the super comfy beds and fluffy towels, we are very conscious to always keep our bedding and linens in top condition. NEW for 2024 is the BRAND NEW HOT TUB which we just had installed, also NEW for 2024 is the BRAND NEW KITCHEN, all stocked with an excellent array of equipment. Sorry you were a hand soap short, we have one in each bathroom now. Property Owner

    Reviewed by Kelda5.0Feb 2024

  • "Just returned from a lovely Christmas break on arrival was greeted by a beautiful Christmas tree and gifts from the owners which was a lovely welcome and kind."

    This is our 9th visit to limefitt and this is the nicest lodge we have stayed in especially the location and view from the hot tub. We also brought our dog who had a wonderful time, no washing machine but to be honest a great laundrette on ste. We will definitely be back in 2024 Chris mel & Ernie

    Many thanks for your very kind review, we are very glad you enjoyed the Christmas tree and little gifts. We take great pride in Wainwright and visit quite a lot ourselves during the year to ensure everything is in tip top condition, it is a spacious Lodge and one of the largest Lodges at Limefitt Park. The Hot Tub is brand NEW and we agree one hundred percent that when you are in the Tub the view up the valley is fantastic. We wish you a very Happy New Year, and hope to see you again in 2024. Property Owner

    Reviewed by Chris4.7Dec 2023

  • "This is our second stay here and we love the lodge its spacious and clean and also in a great location, the hot tub is an added bonus and great to relax in after a long day walking."

    Everything we needed was provided in the lodge and we thoroughly enjoy coming here for a week in December for my Husbands birthday. My only quibble is i was ready to book again when we returned for next December but can see the price has gone up by nearly 150 for the same week we stayed this year, is there a reason for this massive increase in price

    Thank You very much for your kind review and for visiting Wainwright Lodge for a second time we do appreciate this and are delighted you love the Lodge. We have increased the price for 2024 although the price for 2023 hardly changed from 2022. During these two years we have faced huge increases in the Park Dean "pitch fees" for the Lodge, along with increases in Gas and Electric, the rates, the water bills and cleaning charges, in effect the much discussed "cost of living" increases. In addition to this we are investing a lot of money to keep Wainwright Lodge in top condition, we installed a brand new Hot Tub in November '23 and we are having a new kitchen with new floors and complete redecoration, this is being completed during the Winter 2023 shutdown of Limefitt Park. I hope this explains why the price has gone up but we do hope to see you again in 2024. Property Owner

    Reviewed by Anita5.0Dec 2023

  • "Thoroughly enjoyed our week stay in Wainwright this is the second time we have stayed in this lodge."

    The only comment I would make is regarding cleaning the main living area. The cleaners need to move the two sofas and clean beneath them, we had to move them to find the dogs ball and actually ended up cleaning this area ourselves which was not ideal as the dust was quite thick and full of dog hair (which you would expect). This is our only negative comment - we look forward to staying at Wainwright again in the near future.

    Thanks for your feedback Gez we are delighted you had a good week at Wainwright Lodge. We do apologise that you found some dust under the Living room sofas. Since your feedback we have asked our cleaner to make an effort to clean regularly under the sofas. We also visited ourselves after you left and stayed for a week, during this time we gave Wainwright an extra clean as well. Can I also add that we have just had a brand NEW Hot Tub fitted so we do hope to see you for another visit in Wainwright Lodge in the New Year. Property Owner

    Reviewed by Gez3.1Nov 2023

  • "Lodge situated in a lovely place with view of the hills, playing field where Roe deer and sheep visit."

    Hot tub was perfect after long walks around the Lakes. Nice walks around the site into the hills. On site pub also nice to visit, serving food too. Site is very well maintained and clean. Site only a short distance from Windermere and the main road leading to Ambleside and Grasmere so perfect for day trips. We really enjoyed our stay here.

    Many Thanks for your kind feedback. We agree Wainwright Lodge is in a very nice spot on the edge of Limefitt, it is indeed lovely to watch the Deer and the "Herdys". We visit the Lodge regularly to make sure its in perfect condition for our guests. We love the Lake District and always find something new to do every time we go. We are delighted you had a good time and really hope you will visit Wainwright Lodge again. Property Owner

    Reviewed by Andrew5.0Oct 2023

  • "Lovely accommodation in a great location."

    Fabulous views and very well equipped. The cleaning however was a little disappointing, crisps in the sofa and lots of dust/debris under the beds. Wouldn’t stop us returning, but would be good if the level of clean was improved.

    A well equipped Lovely Lodge in a great location with fabulous views, this does sum up Wainwright Lodge, thank you for these comments. In terms of the cleaning we have had a chat with our cleaner who has given the Lodge an extra clean, apologies for the dust under the beds. We are visiting our Lodge soon and we will also give it a clean whilst we are there. We hope to have you back soon. Property Owner

    Reviewed by John3.8Jul 2023

  • "Lovely lodge well thought out and cared for."

    Loved all the small details pictures etc. very comfortable and easy to use. Location super, wonderful views and loved having use of the hot tub. Small bedroom was noisy from electrical humming all night!

    Delighted that you thought Wainwright was a lovely lodge, we really do make a lot of effort to keep it in tip top condition. The Lodge location is excellent with views up the valley, in or out of the Hot Tub ! The humming is the noise that the Hot Tub makes, its on continuously to keep the temperature regulated, there isn't actually anything wrong with it, its just the gentle hum that it makes. Property Owner

    Reviewed by Sarah5.0Jun 2023

  • "Thank you for your gesture of goodwill."

    Had it not been for the following we would have rated top marks.... *lodge description inaccurate (no private wifi) *no coffee maker upon arrival (thank you for providing mid stay) *hot tub water level kept dropping and required me to call for service (they said they were due to come with engineer during our stay and that we should have been informed which we were not) *some cooking oil would have made our meals run smoother- would have expected this as a basic along side the salt and pepper *no instruction on location of DVD player meant we didn't locate it for days given it was in such an obscure location The location was great and the beds comfortable. The availability of a fan and cot made our stay with a 2 year old much better given the heat. Some bug screens or similar for the patio doors would be very useful for your guests given the closeness to trees/forest. We were covered in bites by time we left.

    i will try to answer the comments and feedback you made. In terms of WiFi Wainwright Lodge now has the brand new private Park Connect+ Fast WiFi which is provided by ParkDean. Apart from running the Smart TV its also capable and perfect for running software like Microsoft Teams, I use Teams with no issues when working from the Lodge. Although the Advert had not been updated this High speed WiFi was running throughout your visit, we have however amended the Ad to avoid confusion. The Cafetiere was missing as you suggest, unfortunately this must have been broken by a previous visitor and unfortunately this hadn't been reported to us, we however replaced it with a new one immediately. The Hot Tub water level was a bit low and this was rectified immediately . As I suggested in previous reviews, any issues with the Tub please ask the Tub guys and they will sort it promptly, they visit daily. Provision of cooking oil, its not really possible for us to maintain a fully stocked kitchen i'm afraid. Sorry you couldn't find the DVD if you had asked when you asked about the Cafetiere we could have told you where it was. As a further comment not many people ask for the DVD now it seems to have been replaced by using the Smart TV. I'm glad the cot and Fan we provided were useful . We spent the week in Wainwright Lodge prior to your arrival and I guess we must have been lucky as we didn't get a single bite! Perhaps its best to close the patio door to keep the bugs out. Thanks for the feedback and I hope my reply explains the issues you had Property Owner

    Reviewed by Frazer3.8Jun 2023

  • "Brilliant property!"

    Only issue I had was the hot tub would go into fault mode a few times. I turned it off/on and this resolved.

    Glad you thought Wainwright was a brilliant property. Not sure about the problem with the tub ? seems ok now. We take great care with the tub, the water is changed and the tub cleaned before each new guest and we have a tub guy visit everyday to check the chemical levels. If you ever have a problem with any aspect of the tub please talk to the tub guy when he visits. Thanks for your feedback and we do hope you visit Wainwright again soon. Property Owner

    Reviewed by David4.7May 2023

  • "What a fantastic lodge!"

    We had a great week's stay at Wainwright Lodge and the view has to be the best on the park! We did have a problem with the hot tub leaking however this was fixed promptly and everyone was extremely friendly and sorted the issue whilst we were out exploring. We would 100% stay here again.

    Wainwright is a fantastic lodge, one of the biggest on Limefitt park and boasting a Hot Tub as well. We are delighted you had a great weeks stay. Glad the Hot Tub issue was resolved promptly, we commit a lot of time to Hot Tub maintenance, before each new guest the water is changed and the tub cleaned, and we have a tub guy visit everyday to check the chemical levels. If you ever have a problem with any aspect of the tub please talk to the tub guy when he visits. And we would be 100% delighted to have you stay again. Property Owner

    Reviewed by Daniel4.7Apr 2023

  • "Dish washer no working correct, and the fridge door doesn't shut correctly have ..."

    Dish washer no working correct, and the fridge door doesn't shut correctly have to give it a good push to ensure it is closed Holiday was wonderful, have stayed there two times before and will continue to stay in future

    We are glad you had a great Holiday , Wainwright is a great Lodge to stay in. We recently visited Wainwright ourselves for a few days, the Dishwasher problem is now resolved. The fridge required a little adjustment on the door and is also now fine. Thanks for your feedback. May 5th Property Owner

    Reviewed by Stephen4.4Apr 2023

  • "I really like this property - can't wait to stay again - I would book today but paying 30% deposit straight after your holiday is too much I will save up over a few months and then hope it isn't booked."

    Wainwright is a great Lodge, one of the largest on Limefitt Park, with the benefit of a Hot tub of course. We are pretty much full through the Summer but have some space in the Autumn , we always love to do the Pumpkin Festival at Halloween, perhaps one to think about . Many Thanks for your kind Review. Property Owner

    Reviewed by Matthew5.0Apr 2023

  • "Fabulous. Comfortable and well stocked."

    Would definitely stay again.

    Thank you so much for your feedback. We are glad you enjoyed the property and hope to welcome you back another time. Property Owner

    Reviewed by Angela5.0Feb 2023

  • "Lovely lodge nice and clean and modern, beds were very comfortable and the Hot ..."

    Lovely lodge nice and clean and modern, beds were very comfortable and the Hot Tub was great for relaxing after a days walking Will definatly stay here again and the Christmas tree was a lovely touch many thank The Ashtons

    Many Thanks for the excellent feedback, we do make a big effort to keep our Lodge clean and comfortable. We are delighted you liked the tree and do hope that you will return to Wainwright Lodge soon. Property Owner

    Reviewed by Anita5.0Dec 2022

  • "Hi we have stayed at Wainwright Lodge on several occasions."

    It’s got to be one of the most comfortable and relaxing lodges on site, it’s very clean and well maintained. We will definitely be booking again to stay there.The hot tub is amazing everything about the lodge is brilliant. Thanks Mick & Julia Hick from Wetherby

    Dear Mick and Julia many thanks for your kind feedback. As owners of Wainwright Lodge we visit regularly to make sure everything is perfect for our guests. Its a great Lodge in a great Location and like you we never get tired of visiting. Property Owner

    Reviewed by Michael5.0Nov 2022

  • "We had a fantastic weekend break, the lodge was superb and in a great location."

    We loved it that much that on our return home, we booked it for a week next year.

    Darren that's the best feedback ever ! We are delighted you had a fantastic break and a BIG thank you for rebooking next year. Property Owner

    Reviewed by Darren5.0Sep 2022

  • "Lovely sized comfortable lodge , well equipped with everything you need for a family holiday , loved relaxing in the hot tub & enjoying the views every evening on the decked seating area ."

    Sharon many thanks for your kind feedback. Wainwright is a larger Lodge than most on Limefitt and we make every effort to ensure its equipped with everything you need for a great Holiday. We use the Lodge ourselves quite often and we always spend time in the Hot Tub which we ensure is emptied and cleaned before each new guest arrives also the chemicals in the tub are checked twice a day. Wainwright has great views and is a great place to visit. Property Owner

    Reviewed by John4.7Aug 2022

  • "We had an amazing time at the lodge, made lots of memories as we was central to everything ,we even climbed scafell pike,so the hot tub definitely was needed that night lol ."

    The lodge was clean and comfortable,and the bar and food on site was beautiful as were the staff . Thankyou so much Vicki and Shaun

    Vicki many thanks for the great review and well done for climbing Scafell Pike, I've done it once and I know you definitely need a Hot tub afterwards ! Glad you enjoyed Wainwright and made many happy memories. We do hope you will return in the future. Property Owner

    Reviewed by Vicki4.4Jun 2022

  • "Wainwright Lodge was just perfect for our weekend to celebrate our daughter’s 30th birthday."

    The lodge was very well presented with lovely finishing touches. Exceptionally clean and fresh. Thank you.

    Dear Alison thank you for your kind review, we are delighted you had a perfect weekend celebrating your daughters 30th birthday. We work very hard to keep Wainwright Lodge in Top condition, we often visit ourselves to ensure everything is perfect. We do hope to see you visit again in the future. Property Owner

    Reviewed by Alison4.7Jun 2022

  • "We are a family of 5 and this was perfect for us enough room and the dog was able to join us."

    Everything exceeded our expectations. We will be back.

    Dear Mark thank you for the very positive feedback its always rewarding to know that our guests have had a great time at Wainwright Lodge. We look forward to you visiting again. Property Owner

    Reviewed by Mark5.0Apr 2022

  • "Thank you for a lovely holiday, the lodge was a wonderful base to come back to after a day of walking."

    Soaking away the aches in the hot tub and looking out over the fantastic views

    Dear Stephen thank you for your excellent review, we agree 100% that Wainwright Lodge and Limefitt Park is a really great base for a Holiday. And yes soaking away in the hot tub looking down the valley is a great way to end the day, and of course Wainwright Lodge is one of a very small number of Lodges that has a Hot Tub on Limefitt. I do hope you will come back again. Property Owner

    Reviewed by Stephen5.0Apr 2022

  • "Great location."

    Hot tub excellent. Kitchen a little bit tired and could do with some work. Bedrooms and bathrooms all ideal.

    Dear Derek we are delighted you liked the Location of Wainwright Lodge and took advantage of the Hot Tub with views up the valley. Glad the bedrooms and bathrooms were ideal. Sorry to hear you thought the Kitchen was a bit tired, we do update all of the pots, pans and utensils on a regular basis, often at the start of each year. We are visiting Wainwright Lodge ourselves in a couple of weeks and we will cast a critical eye over it. Thanks for the feedback and I hope you will visit again in the future. Property Owner

    Reviewed by Derek3.8Apr 2022

  • "This was a long awaited family holiday!"

    The lodge was a home from home in a perfect, peaceful beautiful setting! Everything was there even a rolling pin!!!! The lodge was pristine! The beds were comfortable and again pristine! The hot tub was fantastic and serviced daily! None of us wanted to leave! So many beautiful walks without having to even get in the car! Lovely on site pub with friendly and helpful staff! The best holiday we have ever, ever had! Thank you so very much! Alison x

    Alison thank you for your very kind feedback, we are delighted you had a great holiday at Wainwright Lodge. We stay in our Lodge regularly and try to make sure everything is perfect for our guests (and us !). I do hope you will come back to Wainwright soon. Property Owner

    Reviewed by Alison5.0Mar 2022

  • "The property was in a good location, very clean and spacious."

    The hot tub was a good addition and was serviced daily. We would definitely book again.

    Many Thanks for your review, you are correct Wainwright Lodge is one of the largest Lodges at Limefitt Park and one of a very small number that has a Hot Tub. We are glad you found the Lodge clean, we are absolutely meticulous about cleanliness and yes the Hot Tube is emptied, cleaned, and refilled for each new guest and then checked daily. Property Owner

    Reviewed by Alison4.4Feb 2022

  • "A lovely place to stay for Christmas with the family, thank you so much for the tree and decorations it made if more special."

    Many Thanks for your kind review, we agree Christmas at Wainwright Lodge in the Lakes is a great place to stay, we are delighted you liked the tree. Property Owner

    Reviewed by Julie4.7Dec 2021

  • "The lodge was beautiful, very clean, very spacious, lots of cooking and cutlery implements."

    Bathrooms were clean and spacious and lots of clean towels were provided. We did have an issue with the hob which if you were doing a lot of cooking could have been a problem as it was difficult to light. The main reason we booked this lodge was for the hot tub which was situated on the decking overlooking the mountains which was lovely. Unfortunately the hot tub did not work correctly, it was hot but the jets were not working to full capacity, we reported this and somebody came out to check it, they were unable to resolve the issue and based on the information they provided it seems that there is a on going issue with the hot tub. It was very disappointing as this was a main feature of our break, and I feel that if it was an ongoing issue maybe we could have been informed prior to us arriving, and some kind of resolution could have been reached, regarding either another lodge or a monetary reduction.

    We are delighted you thought Wainwright Lodge was beautiful, spacious and very clean. We have really focused on cleanliness during the Covid period and will continue to do so. Thanks for your comments about the Hot Tub, we have had the Tub checked by an Engineer, as you said it was working but one jet was weaker, we are pleased to say as of 19th November the Engineer managed to restore the power to that jet and the Tub is now operating at 100% efficiency. Property Owner

    Reviewed by Caroline4.4Nov 2021

  • "Excellent we have stayed here several times before It’s amazing will definitely come back"

    Dear Mr Hick many thanks for your kind review, we are very glad you enjoyed Wainwright Lodge. We will continue to invest in the Lodge and have many improvements planned to keep you coming back and enjoying yourself in the future . Property Owner

    Reviewed by Michael5.0Oct 2021

  • "Lodge was lovely had a nice break,only thing I would say as it could get cold at night so a few cosy blankets or throws would have came in useful."

    Thank you for your very positive review we are delighted you found the Lodge "lovely" . We very much appreciate your suggestion to provide a few cosy blankets or throws, we have minimised things like this throughout Covid, but we may well introduce cosy blankets in the New Season 2022. Property Owner

    Reviewed by Catherine5.0Oct 2021

  • "Loved our weekend at the lakes."

    The lodge was perfect, the beds super comfy and the added bonus of a hot tub after a long day.

    We are delighted that you enjoyed your weekend at Wainwright Lodge in the Lakes. The beds are super comfy and we invest in new expensive linen to make them super nice. The Hot Tub is a great bonus that not many Lodges have. Property Owner

    Reviewed by Charlotte5.0Oct 2021

  • "Excellent cabin."

    Very clean and had everything required hor our mini break. Will be booking this location again, highly recommended!

    Thank you for your kind review, we are delighted you would recommend Wainwright Lodge. As you suggest the location is ideal, on the edge of the park with stunning views. We very much look forward to welcoming you back. Property Owner

    Reviewed by Terry5.0Oct 2021

  • "Enjoyed every moment we were there."

    Lodge was extremely clean, and very well equipped. Our second stay at limefitt and definitely not the last. Can’t wait to return.

    Dear Mrs Coles, thank you for your very kind review. We work hard to ensure the Lodge is super clean, and we have redoubled efforts during the Covid period. We constantly invest in our Lodge to make sure it is always fully equipped. We also invest in quality Bed Linen to ensure you have a cosy and comfortable nights sleep. Property Owner

    Reviewed by Janet5.0Sep 2021

  • "The lodge itself was perfect and very dog friendly."

    Our experience was somewhat marred by the fact that the lodge had not been cleaned and we had to wait a further 2 1/2 hours after we arrived to access the lodge. This being said I would definitely stay here again.

    Thank you for your feedback and we offer our apologies that the Lodge had not been cleaned. We are however delighted that you found the Lodge perfect and very dog friendly and will be delighted to welcome you back to Wainwright Lodge in the future. Property Owner

    Reviewed by Tracey4.1Sep 2021

  • "This is our 3rd trip to Limefitt Lodges, we booked the Wainwright lodge on the day we returned from a brilliant break as lockdown was easing Summer 2020 but unfortunately this break we encountered a few issues."

    Firstly we would like to say the lodge is in a nice location, not overlooked with the added bonus of a hot tub and the guy who came out every day was very pleasant and friendly, all staff on site including the Haybarn were very friendly. We had problems with the fridge keeping food cool, this was reported and somebody came out while we were out and an email was received saying the fridge was working fine and implied the vents were blocked, by this time we had to throw out fresh produce and had ice packs inside to try and keep butter cool including a birthday cake. There was no improvement to the coolness of the fridge for the duration of our holiday, it was last tested in 2018 we would recommend a service. We also had a power cut for 7 hours, which was also reported and it came back on the morning we were leaving which spoilt our last evening. We would like to address, as have other recent visitors regarding the huge price increases for 2022, we booked this lodge in July 2020 for £1134.00 for 7 nights in 2021 and the same week if we wanted to return in July 2022 is £2030!! Even with the effects of covid 19 and inflation this price increase is unethical and unjustified. Unfortunately as other visitors have commented you have outpriced us returning.

    Thank you for your feedback, we are delighted that you appreciated the excellent position of Wainwright Lodge with its delightful views up the valley, of course best viewed from the Hot Tub! Our apologies for the fridge it seems that it was working intermittently, this said we replaced it with a new Fridge Freezer unit on Friday. It has been difficult to source a replacement with poor availability and delayed deliveries at the moment. In the interim we had a temporary unit in place. The power cut was throughout the site and is very unusual and outside of our control. Please accept our apologies. In terms of the pricing this runs on a dynamic model, and higher prices are based on higher demand, however if the Lodge has lower demand the prices will fall. Please be reassured that all our guests who booked throughout the pandemic and had to cancel due to Covid were all given full no quibble refunds. Property Owner

    Reviewed by Derek3.1Jul 2021

  • "It’s a great lodge in a fantastic position looking up towards the hills."

    Especially Lovely when in hot tub.I could not fault anything with this lodge. Staff on site were very friendly. Would of loved to rebook for next year but unfortunately prices have doubled.

    Thank you very much for your very kind comments about Wainwright Lodge, it really is in a great spot and as you suggest the view from the Hot Tub is fantastic. Regarding the price, the prices for July 2022 have increased and you may see a larger difference due to your booking being made back in 2019 and having to be moved twice due to the pandemic. A lot has happened with Covid in that time during which we have honoured the prices our lodge was booked at and given full no quibble guarantees throughout. It would be our pleasure as owners to have you visit our lodge again in the future. Property Owner

    Reviewed by Edith5.0Jul 2021

  • "This lodge is looking tired and the photographs on you website do not portray ..."

    This lodge is looking tired and the photographs on you website do not portray the true condition of the fixtures fittings and furniture

    Thank you for your feedback. We are disappointed with your comments but I can assure you the photographs were only taken about 18 months ago. Since then the biggest change has been the upgrade of the 65inch TV and supporting personal WiFi. We have also removed some of the soft furnishings and ornaments in line with Covid recommendations. Wainwright is our own personal Lodge and we invest in the fixtures and fittings continuously and we will continue to do this as we move forward. Property Owner

    Reviewed by Melanie3.1Jun 2021

  • "The lodge and the park you could not fault."

    Had a great weekend and wanted to re book but after seeing the prices have now almost tripled i will not return which is a shame after a superb weekend in a great lodge on a great park.

    Thank you for your feedback, we are delighted you could not fault Wainwright Lodge. In terms of prices we can only comment on Wainwright Lodge where the prices going forward have increased slightly to reflect the demand for UK Staycations. We do hope you will return and enjoy another fabulous stay. Property Owner

    Reviewed by Nicki4.7Jun 2021

  • "Limefitt is always a pleasure."

    I am shocked and disappointed to see the rates for lodges you are charging for later this year and into 2022 its a joke and completely unethical in my opinion. Its likely we will not return in the near future which is a huge disappointment - two and a half times what we have just paid for 4 nights is just not acceptable. I would appreciate your comments

    We are delighted you found your visit to Wainwright Lodge a pleasure. In terms of prices we can only comment on Wainwright Lodge where the prices going forward have increased slightly to reflect the demand for UK Staycations. It is also the case that during this covid period many guests have received no quibble full refunds for cancellations or were allowed to move cancelled dates to late 2020 and 2021 at no extra cost. We do hope you will return and enjoy another fabulous stay with us. Property Owner

    Reviewed by Gez5.0Jun 2021

  • "Excellent lodge, clean and fully equipped kitchen."

    Hot tub was kept clean throughout our stay. Lots of walking close by and a central location away from busy windermere. Will definitely be coming back

    Thank you for your very kind comments about Wainwright Lodge. Our Hot Tub is emptied, cleaned, filled with fresh water and treated with tub chemicals prior to every new guest arriving, it is also inspected for temperature and chemical levels daily. It would be our pleasure to welcome you back. Property Owner

    Reviewed by Charlotte5.0May 2021

  • "Great lodge with brilliant view of the hills Hot tub was nice to have Secure decking to make it dog friendly"

    Thank you for your feedback. It is very kind of you to leave such positive feedback about Wainwright Lodge, it does indeed have a lovely position on the edge of the park with wonderful views. Of course the secure decking does make the lodge ideal for four legged friends to visit. Property Owner

    Reviewed by Joy5.0May 2021

  • "We had a fantastic stay at Wainwright Lodge, everything was clean and tidy when we arrived."

    Plenty of space and wifi with built in Netflix on the main tv was great for the evenings. The Hot Tub was brilliant, we used this ever night after our days of exploring. We ate from The Haybarn and the food was delicious, our dog, George, enjoyed the dog field and he also enjoyed watching the sheep and lamb from our decking that came to visit each night. Can’t wait to return!

    It is great to receive your super positive feedback comments, we have focused even more than ever on cleanliness throughout the covid period with extra attention on all elements of the cleaning regime for Wainwright Lodge. We also visit ourselves on a regular basis to make sure we are personally happy with everything. The superfast Wainwright Lodge dedicated WiFi means not only is the 60 inch TV is great but it is also possible to work from the Lodge when necessary. Oh and glad George enjoyed his stay. Property Owner

    Reviewed by Katie5.0Apr 2021

  • "We went to wainwright lodge for Christmas 2020, we had an amazing time."

    The lodge is cosy and has everything you need, a little tired in need of a few touch ups other than that it was perfect. We had an issue with WiFi and even when reported nothing was done to rectify this, with it being Christmas we planned on using Facebook portal to see family which without the WiFi we were unable to do. The hot tub is great with an amazing view probably the best spot on the site view wise. The site has a pub which at the moment is closed but a little up the road was a lovely pub called the Queens head, there is a dog field and park which was great for my daughter and two dogs we took with us. Great place for winter we even got snow on Christmas Day. Prefect break, we even tried to extend our stay but it was already booked up and hoping to book for next Christmas. Highly recommend. What did you enjoy most about your stay? Views What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? Queens head pub

    Miss Amy WatsonJan 2021

  • "This is the first time me and my family have done a lodge holiday and we were super impressed."

    My little one even cried when he had to leave and that What did you enjoy most about your stay? The walks What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? To visit Bowness

    Miss Emma CreasyNov 2020

  • "Thoroughly enjoyed our stay at the Limefitt holiday park in the Lake District."

    The Wainwright Lodge also had a hot tub which was a first for us . Overall excellent What did you enjoy most about your stay? The outlook from the lodge overlooking the field and the hot tub What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? Visiting Grassmere and Mortal Man restaurant with amazing view

    Miss Bev FullerNov 2020

  • "Couldn What did you enjoy most about your stay?"

    The hot tub view What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? A meal in the queens head

    Mrs Alexandra AshallSep 2020

  • "This is a fabulous place to stay, ideally situated to see the Lake District in all its beauty."

    Very much recommended What did you enjoy most about your stay? Location What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? Keswick Ghyll Scrambling

    Mr Matthew ChapmanAug 2020

  • "We had a fab time away with our dog!"

    Very good spacious lodge in a great central location and helps that the weather was great so we got some awesome walks in What did you enjoy most about your stay? The location and lovely spacious lodge What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? The national trust walks are fab and paths great

    Mrs Stephanie CoatesMar 2020

  • "Beautiful lodge, modern and very clean."

    Outdoor space is great for the dogs and the hot tub was great! What did you enjoy most about your stay? Quiet and great views. What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? White moss common Rydal water

    Mrs Claire EvansMar 2020

  • "Wainwright Lodge is located on a site with many other lodges and facilities such as a nice pub, laundrette, dog walking field, picnic spots, play area for kids and a shop!"

    That being said, it still has a really rural remote feeling to it, because the site itself is in such a beautiful location surrounded by nature walks up hills, and fields with sheep! Its an easy 10 minute drive to Windermere, so perfectly located. The lodge itself probably has the best view in the house with a beautiful, always warm hot tub overlooking great scenery (and the stars at night are something special)! It is comfortable whilst not feeling cramped with a modern fitted kitchen and all the mod cons, the bed was SUPER comfy (we actually bought a new duvet when coming home because of how comfy this one was)!! It has a smart TV with all the apps (for people wanting to chill out) and stays lovely and warm throughout. The game changer for us was that they were both dog friendly AND baby friendly as this was our first family holiday all together and I wouldn't have changed a single thing. We had an amazing time here, I would absolutely recommend it to anyone and want to come back!! What did you enjoy most about your stay? Getting in the hot tub and watching the sun set over the hills What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? Go and eat at the Drunken Duck inn - the food is exceptional!

    Mr Lewis GrimesMar 2020

  • "Really lovely lodge with everything we needed."

    Loved the hot tub and the complimentary use of leisure club. Will be going back:) What did you enjoy most about your stay? Loved how comfortable the lodge was and the location is perfect. We've been going to Limefitt for 9 years and this was real luxury What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? Horseriding

    Mrs Frances ReddingMar 2020

  • "Just got back from the Lake District and we stayed at Wainwright Lodge."

    A well equipped property that is beautifully furnished and very comfortable and relaxing. Lovely beds, good mattresses with good pillows we slept beautifully. What did you enjoy most about your stay? Beautiful views from the rear of the lodge and excellent location with a lovely pub less than a 5 minute drive away. What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? ...

    Mrs Tina LewisFeb 2020

  • "The lodge is very comfortable and spacious."

    We really enjoyed the hot tub & used it every day. The beds were comfortable, with good linen/duvets. What did you enjoy most about your stay? Hot tub/beds What one experience (e.g attraction, walk, day out) would you recommend for our future guests? We did a good walk from the lodge to Ambleside & back via robin lane in troutbeck

    Mr Paul HaworthOct 2019

Show more Hide all

This property is part of the Lake District Lodge Holidays collection.
From the moment you arrive in the Lake District there is a huge choice of activities and things to see as you take in Britain’s latest World Heritage Site – it’s the only National Park to be recognised for such status.

Summary

  • All-ground-floor
  • Three bedrooms 1 x King, 1 x twin 1 x single
  • Family bathroom jacuzzi bath and overhead shower, basin and WC, heated towel rail
  • Open-plan living area with 2 leather sofas – seating three and two people plus a bucket chair, fully fitted kitchen, outdoor furniture and hot tub
  • A slab or base is provided for a BBQ but please bring your own disposable BBQ.
  • Electric heating
  • Gas hob and electric oven, fridge/freezer, microwave, dishwasher, Smart TV, TV in second bedroom, decking with outdoor furniture
  • Hot Tub - please note, use of hot tub is between 10am and 10pm only
  • WiFi provided by Limefitt Park
  • Fuel and power inc. in rent
  • Bed linen and towels inc. in rent (please bring any leisure towels)
  • Parking for two cars
  • Two pets welcome
  • Please note that the charging of electric vehicles is not permitted at this lodge, the nearest charging point can be found at Booths Supermarket in Windermere
  • Sorry no smoking
  • Pub and Bar on site
  • Access to the local leisure facilities is complimentary and can be withdrawn at any time without financial penalty, we as the letting agent or the property owner cannot be held responsible for this provision in service, as it’s subject to third-party provider located off site
  • Please note that the parks facilities are always subject to availability, and may be closed without notice, including over the Christmas and new year period
  • For the avoidance of doubt before booking, contact Park Dean Resorts about any communal site facilities you may wish to use
  • LDLH and the property owners cannot be held responsible for any site facilities that may be unavailable during your stay.

The property

Wainwright is a spacious and nicely presented lodge located in the Kirkstone area of Limefitt Park.

The lodge has stunning views across the playing fields towards the surrounding fells and Troutbeck Valley.

Uniquely, it sleeps up to 5 guests offering a single third bedroom.

The lodge is bright and tastefully decorated offering a welcome retreat after a day hiking or sightseeing.

Wainwright Lodge is much sought after being one of only a few lodges at Limefitt Park that has a hot tub.

Step into the spacious open plan lounge and dining area, where you will find ample room for relaxing after a day’s exploring with two leather sofas plus a bucket chair, the dining area offers the perfect place to enjoy a home cooked meal together will seating for six people around the dining table from this room the two patio doors leading onto the large decking area where you will find you own private hot tub.

In the evening retreat into your choice of one of the three bedrooms this lodge has to offer.

The master bedroom is lovely and spacious with a king size bed with walk in wardrobe and en-suite shower room.

The second bedroom has twin beds, above bed storage, beside drawer, dressing table and wardrobe and the added bonus of a TV.

The third and final bedroom.

has a single bed, fitted wardrobe and bedside drawers.

Serving second and third bedroom is the house bathroom, featuring a full-size Jacuzzi bath with over bath shower.

Relish the peacefulness of Limefitt Park’s secluded location, set within the serene Troutbeck Valley with the Troutbeck mountain beck passing through the park.

The park itself offers a host of facilities on-site to make your stay a breeze, with a convenience shop, a laundrette and a restaurant/bar serving delicious food, you’ll have all you need for your self-catered stay right on your doorstep.

Enjoy watching your little ones have fun on the outdoor play area or have some fun in the games room for some family competition, there’s something to keep all entertained.

Book an unforgettable horseback ride through the stunning Troutbeck valley with the park’s third party provider, spotting amazing wildlife and birds of prey along the way.

One of the best ways to soak up the beauty of the Lakes is from a Windermere Lake Cruise, taking you along the waters of England’s largest lake to all the popular towns and villages, or head to Ullswater for the iconic Steamers on Ullswater Cruises.

Discover a historic Roman fort at Ambleside, with a simple walk from the centre of the town up to the magnificent Stock Ghyll Force, and all the shops and bars and cafes to enjoy.

Note: This property has a Good Housekeeping bond of £100.

View on map

About the location

WINDERMERE

Ambleside 5 miles; Kendal 8.7 miles.

The twin towns of Bowness and Windermere are both vibrant, fun-filled places set within the splendid scenery of the Lake District. Both towns provide a range of amenities, shops and restaurants to suit all tastes whilst Ambleside offers the additional attraction of a boat ride to Bowness, the Lakeside Aquarium and Beatrix Potter's 'Hill Top House' at Sawrey. Grizedale Forest Park is within easy driving distance and is home to a range of activities including many good walks, mountain biking and the 'Go Ape' adventure park. The region also boasts many National Trust properties as well as a variety of water sports for those who prefer a more adrenaline-fuelled trip. Children will enjoy a trip to the 'World of Beatrix Potter' in Bowness whilst the villages of Grasmere, Coniston Water, Kendal, Keswick and the Lakeland Mountains are all within easy reach.

View more holiday cottages in Windermere

Wainwright Lodge is accessed by 6 steps. The lodge is then all on the same ground floor level.

A travel cot will fit in the master or single bedroom and is provided for you. Please bring your own highchair as one is not provided.

There is a Good Housekeeping Bond of £100 for this property.

Please note that the charging of electric vehicles is not permitted at this lodge.
The nearest charging point can be found at Booths Supermarket in Windermere.


Park Rules and Operations – Limefitt:

All holiday parks are owned and managed by a separate company to ourselves. Lake District Lodge Holidays has no association with the owners of these parks or responsibility for the provision of services they offer. At certain times of year, there maybe a reduction in those services, which is outside of our control.

Commercial vehicles, caravans, camper vans, Hen or Stag parties are not permitted onsite. Dogs must be kept on leads at all times and are not be left alone in the lodges at any point during your stay.

You will be staying on an operational holiday park, which means work may be undertaken from time to time by the park owners during your stay. Although Lake District Lodge Holidays will always try to inform guests in advance if something may impact on a stay and if we have prior knowledge. We cannot be held responsible or accept any liability for park operations of which are outside of our control and which we have no knowledge of.

Any issues relating to a stay at a privately owned lodge should be reported back through Lake District Lodge Holidays as the park are not responsible for managing the lodge or booking for private sublet guests during their stay.

Hot Tubs

For the comfort of other holidays guests we request that noise is kept to a minimum. Usage of the hot tub is between 10am and 10pm only. If you are found to breach these timings then you may be asked to vacate the park with no call for a refund.

All hot tubs are maintained to strict industry standards and HSE guidelines by separate qualified independent contractors on behalf of the property owners. This includes changing the water between guest stays and checking the water condition on a regular basis.

Whilst every effort is made to have a hot tub ready for immediate use by the arrival time stated, this may not always be possible. In such cases the hot tub will usually be ready to use later that day unless otherwise advised. In such cases no compensation or refund is payable unless the hot tub is faulty.

Information about using a hot tub safely is provided at all lodges with a hot tub and on a prominent notice near the tub. All hot tub users should wear an appropriate bathing suit. Usage of a hot tub is at a guests own risk and Lake District Lodge Holidays accepts no liability for anything which may happen to a guest as a direct result of using a hot tub.

Wainwright Lodge has its own complimentary WiFi. "Parkdean Customer" will automatically take you to a log in page. Click on sign up, enter your name & Email address then create your own password. Your details will be kept for twelve months and can be used, during that time, on any Parkdean site. After twelve months, your details will be removed from the system. WiFi is for personal use only and is not intended for high data usage, gaming and/or use for business purposes. Bookings cannot be accepted if they are solely reliant on the provision of uninterrupted and unlimited Wi-Fi and we are not held responsible or liable for loss of connection.

Please note that the parks facilities are always subject to availability, and may be closed without notice, including over the Christmas and new year period. For the avoidance of doubt before booking, contact Park Dean Resorts about any communal site facilities you may wish to use. LDLH and the property owners cannot be held responsible for any site facilities that may be unavailable during your stay.

PLEASE NOTE: All Maintenance/housekeeping issues should be reported directly to Lake District Lodge Holidays, as the first point of call. PLEASE DO NOT CALL THE OWNER.

This property offers the following short breaks:

  • Off-season
  • Christmas